20.10.11

L'INICI DE L'ESCRIPTURA

En la majoria de fulls que fem anar a l'aula, a cada nen i nena se li demana que intenti escriure el seu nom. D'aquesta manera es "llencen" a escriure sense por i amb una finalitat. Alguns omplen gran part del full amb aquesta escriptura lliure, que poc a poc, s'anirà assemblant més a l'escriptura convencional. Ells i elles (la majoria) són conscients de que no escriuen correctament, però crec que és interessant que sàpiguin que n'estan aprenent, i en cap moment se'ls hi diu que no ho han fet bé. D'aquesta manera intento evitar que aborreixin l'escriptura abans d'aprendre a escriure... Ademés, l'escriptura és un acte creatiu, no?

CALAIXOS PER A MANIPULACIÓ

A l'aula tenim capses transparents amb tapa que ens van molt bé per a fer manipulació i experimentació amb diferents materials. Aquest curs vam començar amb aigua; després, arrel del conte de les set cabretes i el llop, vam continuar amb farina i llavors; i ara tenim una capsa plena de fruits i elements de tardor. Amb cada material hi posem eines que provoquin el joc: embuts, filtres de cafetera, culleres de diferents mides, oueres, gots petits, trossos de mànega...

9.10.11

L'ESPAI DE L'AULA

Quan els nens i nenes van xafar per primer cop l'aula faltaven un muuuunt de coses per organitzar... Poc a poc, a mesura que ho anem necessitant, anem "fent" la classe: distribuir espais i material, buscar eines que ens poden ser útils (com un calendari); en definitiva, anem prenent decisions entre tots i totes sobre aspectes funcionals.
El mural de la foto que van fer els nens i nenes, presideix l'espai on ens reunim diàriament en rotllana.